Turer från Marrakech

4 Dagar : Marrakech – Gorges Dades - M’hamid - Chegaga - Marrakech

Dag 1 : Marrakech – Gorges Dades - Skoura – Gorges Todra - Tinghir
Efter frukosten kör vi till Gorges Dades via sjön, parken och kasbahn i Ouarzazate, sedan fortsätter resan mot väst för att komma till byn Bou-Thahrar och Kasban av Ait Glaoui Youl i Dades Valley. Efter lunchen fortsätter vi på en väg som slingrar sig mellan Atlasbergen tills vi kommer fram till Gorges Todra och hotellet vi äter middag och övernattar på.

Dag 2 : Tinghir – Tazarine - N’Kob – Zagora - M’hamid
En tidig start på morgonen skulle vara önskvärd, eftersom vi har mycket att se och uppleva denna dag. Vi fortsätter resan via Tazarine och sedan N’Kob (en liten berberby). Lunch serveras i Zagora, och därefter kör vi till Tamgroute för att besök Koranbiblioteket och en keramikverkstad, varefter vi fortsätter resan mot M’Hamid genom att passera lunden i Ouled Brahim och Reg Elfaija för tills vi når vårt läger i M’Hamid. Vi äter middag och övernattar i tält.

Dag 3 : M’hamid - Chegaga
Efter frukosten rider vi på kameler i cirka en timme. Därefter tar jeepen oss till den stora sanddynen i Chegaga. Lunch serveras i en oas i skuggan av palmträd och tamariskträd. På eftermiddagen återvänder vi till Chegaga till ett tält för att titta på solnedgången, äta middag och övernatta i tält eller under bar himmel.

Dag 4 : Chegaga – Marrakech
Frukost på lägret innan vi lämnar öknen med jeepen tillbaka till M’Hamid var vi besöker Ksar M’Hamid där lokalbefolkningen bjuder er på en traditionell teceremoni. Därefter fortsätter vi mot Marrakech via Ouarzazate.